Sitemizde size daha iyi hizmet sunabilmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler kullanıyoruz.
Detaylı bilgiye Çerez Politikası dokümanımızdan erişebilirsiniz.Çerez Politikamız

test
Nurşen Ceylan Anaokulu - Rehberlik
Rehberlik
0-6 yaş dönemi, öğrenmenin en yoğun olduğu dönemdir. Gelişimin en hızlı ilerlediği yaş grubu olan okul öncesi dönemde hedefimiz, ihtiyaç duyulan alanlara yönelik bireysel destek planları ile öğrencilerin bir sonraki kademeye geçerken kendi gelişiminin en üst noktasına ulaştıklarından emin olmaktır.
Öğrencilerimizi sosyal, duygusal, bilişsel, davranışsal alanları ile beraber tanımaya ve geliştirmeye yönelik «Gelişimsel Rehberlik Modeli» uygulanır. Her öğrenci için sınıf içi gözlem ve bireysel tanıma çalışmaları gerçekleştirilir. Eğitim programını destekleyici nitelikte öğrencilerimizin tüm gelişimsel alanlarının takip edilmesi,bireysel yetenek ve becerilerini keşfetmeye yönelik etkinliklerdir ve özgün çalışmalar yapılır.
Uygulanan çalışma test ve envarterler, 3-6 yaş öğrencilerimizin tüm gelişim alanlarında, oluşturduğu değişikliğin ölçülmesi ve yorumlanması amacıyla yapılan değerlendirmedir.
Tüm bu süreçteki ilkemiz; öğrenci ve veli ile ilgili her süreçte “gizliliğin” esas olmasıdır.
Nurşen Ceylan Anaokulu - Rehberlik - 2Nurşen Ceylan Anaokulu - Rehberlik - 3
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi’nin uygulamış olduğu temel noktalar:
Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusnda bireysel ve grup çalışmaları yapılır.
Sınıf öğretmenleriyle düzeli olarak iletişim halinde bulunulur.
Okula uyum ve oryantasyon sürecinde uyum güçlüğü çeken öğrencilere okula alıştırma sürecinde destek olunur.
Her öğrencinin yaşadığı kendine özgü sorunlara yönelik olarak planlamalar yapılmaktadır.İhtiyaçlar doğrultusunda gerekli görülürse özel ölçekler ve envarterler kullanılabilmektedir.
Sınıf içi gözlemler ile öğrenciyi sınıf ortamında ve sosyal ortamda gözlemleyerek öğrenciyi daha yakından tanımak amaçlanmaktadır.
Öğrenci ile yaş grubuna göre değerlendirilen tüm gözlemler ve çalışmalar velilerimize her dönem yapılacak bireysel veli görüşmeleri ile aktarılır. Yılda iki kez ise genel veli toplantıları düzenlenir. Tüm rehberlik hizmetleri okul-aile işbirliği şeklinde ilerletilmektedir.
Rehberlik Birimi Etkinlikleri
Bireysel Veli Görüşmeleri
Duygu Tanıma ve Tanımlama Çalışmaları
Sosyal Beceri Çalışmaları
Gelişim Takip Çalışmaları
Dikkat Etkinlikleri
Yaratıcılık Çalışmaları