Sitemizde size daha iyi hizmet sunabilmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler kullanıyoruz.
Detaylı bilgiye Çerez Politikası dokümanımızdan erişebilirsiniz.Çerez Politikamız

test
Nurşen Ceylan Anaokulu - 4-5 Yaş
4-5 Yaş
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM MODELİMİZ
Eğitim programımızın amacı, her öğrencimizi kendi gelişiminde en üst seviyeye getirmek ve bir üst yaş grubuna tam donanımlı olarak hazırlamaktır. Bu sebeple eğitim programımız, öğrencilerin bireysel özelliklerini dikkate alan oyun temelli olarak hazırlanır.
Etkinliklerimiz hazırlanırken, dünyada erken çocukluk adına uygulanan tüm modeller, yaklaşımlar, yöntemler ve teknikler esas alınır.
  • - STEM
  • - GEMS
  • - Taksonomi
  • - SCAMPER vb.
Hazırlanan bu etkinlikler, her öğrenciye öğrenmesi için farklı bir yol sunacak şekilde programa yerleştirilir. Böylece öğrenciler, öğrenmenin birden fazla yolu olduğunu görür. Etkinliklerimiz, çoğu zaman bütünleştirilmiş olarak uygulanır. Yani bir etkinlik içinde birden çok öğrenme alanına ulaşılır. Örneğin öğrencimiz; bir sanat çalışması yapıyorken aslında bir renk öğreniyor olabilir, yarışmaya dayalı eğlenceli bir oyun oynuyorken aslında matematik kazanımlarını tekrar ediyor olabilir.
4-5 YAŞ GRUPLARIMIZDA SES FARKINDALIĞI ve YAZIYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Sesler de, rakamlar gibi birer akademik semboldür. 4-5 yaş gruplarımız ilk dönem rakamlarla, ikinci dönem sesli harflerle tanışır. Ses tanıma etkinlikleri tamamen oyuna dayalıdır. Aile katılımını içine alır. Amacımız öğrencilerimizin ses farkındalığı kazanmalarını sağlamaktır.
4-5 YAŞ GRUPLARIMIZDA SES FARKINDALIĞI
Öğrencilerimiz her hafta bir sesle tanışır. Hafta boyunca da bu ses ile ilgili oyun oynayarak pekiştirme çalışmaları yapar. Yıl boyunca sistematik bir şekilde küçük kas gelişimini desteklemeye dönük çalışmalar sürer. Küçük kasları güçlendirmeye yönelik her haftanın özel bir etkinliği vardır. Ayrıca 4-5 yaş gruplarımızda okuma yazma süreçlerini desteklemeye dönük, özel dikkat çalışmaları uygulanır.
Görsel Sanatlar ile öğrencilerimiz;
  • - Farklı resim teknikleri ile tanışır.
  • - Sanatı, duygu ve düşünceleri ifade etmenin bir yolu olarak görür.
  • - Yaratıcılıklarını keşfetmelerini ve geliştirmelerini sağlar.
Beden Eğitimi ile öğrencilerimiz;
  • - Vücutlarını koordineli bir şekilde kullanmayı öğrenir.
  • - Temel hareket becerileri kazanır.
  • - Denge ve güç gerektiren hareketleri, kas gelişimlerine uygun etkinliklerle tecrübe eder.
Müzik ile öğrencilerimiz;
  • - Ritim ve orff eğitimi alır.
  • - Sesi doğru kullanmayı ve doğru duymayı öğrenir.
  • - Estetik algıları desteklenirken duygu, düşünce ve deneyimlerini müzik yoluyla ifade etmeyi tecrübe eder.
Sahne Sanatları ve Modern Dans ile öğrencilerimiz;
  • - Estetik algı ve sanatsal düşünme becerisi kazanır.
  • - Koordinasyon ve dengeye bağlı olarak gruba uyumlu hareket edebilme yetisi kazanır.Sağlıklı sosyal ilişkiler geliştirir.
Yaratıcı Drama ile öğrencilerimiz;
  • - Yaşam tecrübelerine dayalı olarak ele alınan bu teknik ile iletişim becerilerini ve hayal güçlerini kuvvetlendirir.
  • - Yaratıcı, eleştirel düşünme ve problem çözme pratikleri yapar.
  • - Duygu ve düşüncelerini mimik, jest ve sesle ifade etme becerisi kazanır.
Robotik kodlama ile öğrencilerimiz;
  • - Öğrenme ve yenilenme becerileri, eleştirisel düşünme ve problem çözme becerileri sağlanır.
  • - Kodlamanın temeli olan algoritmik düşünme becerisi geliştirir.
  • - Robotik çalışmalar ile soyut kavramlar somutlaştırarak temel programlama kavramları kazanır.
4-5 yaş grubu öğrencilerimiz hazırlık grubuna geçtiğinde programlarına iki yeni uygulamalı ders daha dahil olur.
Satranç
Akıl Oyunları
VELİM VE BEN
Her dönem bir kez veli katılımını içeren etkinlikler düzenlenir. Bu etkinlikler öncesinde velilere ders içeriklerini tanıtıcı yazılar yayınlanır.
REHBERLİK
Öğrencilerimizi sosyal, duygusal, bilişsel, davranışsal alanları ile beraber tanımaya ve geliştirmeye yönelik «Gelişimsel Rehberlik Modeli» uygulanır. Her öğrenci için sınıf içi gözlem ve bireysel tanıma çalışmaları gerçekleştirilir. Eğitim programını destekleyici nitelikte özgün çalışmalar yapılır. Gelişimin en hızlı ilerlediği yaş grubu olan okul öncesi dönemde hedefi, ihtiyaç duyulan alanlara yönelik bireysel destek planları ile öğrencilerin bir sonraki kademeye geçerken kendi gelişiminin en üst noktasına ulaştıklarından emin olmaktır. Öğrenci ve veli ile ilgili her süreçte «gizlilik» esastır.
Bireysel Veli Görüşmeleri
Genel Veli Toplantıları
Sosyal Beceri Atölyeleri
İletişim Güncesi
Gelişim Takip Çalışmaları
4-5 YAŞ GRUPLARINDA REHBERLİK
Duygu Tanıma
Dikkat Etkinlikleri
«Okul Aile İşbirliği»nde yürür.
Yaratıcılık Çalışmaları
Değerler Eğitimi Çalışmaları
OKUL ÖNCESİ SİSTEM VE İŞLEYİŞİMİZ
Okul Öncesi sınıflarımızda 36-71 ay arası öğrencilere eğitim verilir. Sınıflarımız, 3-4 yaş, 4-5 yaş ve 5-6 yaş olarak gruplandırılır. Yaş grubu sınıflarımız oluşturulurken öğrencilerin ay aralıkları, sınıftaki kız erkek dengesi dikkate alınır.
EĞİTİMSEL SİSTEMİMİZ VE İŞLEYİŞİMİZ
Öğrencilerimiz dönem başında temin edilen fasikülleri ve kitapları kullanır. Sınıflarımızda eğitim programımızı destekleyen özel materyallerimiz yer alır. Bahçe, eğitim programımızın parçasıdır. Öğrencilerimiz her mevsim bahçeden faydalanır. Okullarımız çalışma takvimini MEB tatil tarihlerini esas alarak belirler. Eğitim, 08.30-16.30 saatleri arasındadır. Erken gelen öğrencilerimize nöbetçi öğretmenlerimiz eşlik eder. Saat 08:00 itibariyle nöbetçi öğretmenimiz okulumuzda bulunur. Akşam 17:30-18:00 saatleri arasında akşam nöbetimizle günü tamamlıyoruz.
GENEL SİSTEMİMİZ VE İŞLEYİŞİMİZ
VELİ İLETİŞİM KANALLARIMIZ
İletişim güncemiz velilerimiz ile temel iletişim aracımızdır. Öğrencilerimize ait fotoğraflar haftanın etkinlikleri ile Cuma günleri velilerimiz ile paylaşılacaktır.
BESLENME
Öğrencilerimize sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı servis edilir. Aylık yemek listelerimiz beslenme uzmanları ve gıda mühendislerimiz tarafından hazırlanır. Yemek listelerimiz her ay ile velilerimize ulaştırılır.
SAĞLIK
Okulumuzda tam donanımlı bir revirimiz ve haftanın beş günü tam zamanlı hemşiremiz bulunmaktadır. Okul hemşiresi, sağlık kontrollerinin takibini ve günlük ilaç kontrollerini yapmaktadır. İlaçlar, revirde muhafaza edilmekte ve okul hemşiresi tarafından, ilaç etiketinde belirtilen kullanım şekline göre öğrenciye verilmektedir.
UYKU ve DİNLENME
3-4 Yaş gruplarımızda öğle yemeğinden sonra dinlenme ya da uyku sürecimiz başlar. Yemek sonrasında gerekli özbakım hazırlıkları yapılarak uyku odasına geçilir ve öğretmenleri gözetiminde hikaye okunarak veya rahatlatıcı müzikler dinlenerek dinlenme saati tamamlanır.
ULAŞIM
Servis kullanan öğrencilerimizin ulaşımları GÖREL Turizm kontrolü tarafından sağlanmaktadır.Servis kullanmayacak öğrencilerimizin kim tarafından bırakılıp alınacağı dosyasında belirtilmelidir. Öğrencilerimiz kayıt esnasında belirtilen kişiler dışında hiç kimseye teslim edilmez.
KAYIT VE İLETİŞİM
Özel Nurşen Ceylan Anaokulu'na katılmak için kayıt ol formumuzu doldurabilir veya 0(262) 751 23 33 - 0534 353 76 89 numaralarımızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Herhangi bir sorunuz veya ek bilgi talebiniz için bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.